نوشته شده توسط : خیرالله

نشانه های بیماری تیرویید چیست

میلیون‌ها نفر دچار مشکلات تیروئیدی هستند اما اکثریت آنها از آن بی‌خبرند. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل است که در گردن قرار گرفته است، غده مهم در متابولیسم و سوخت‌وساز بدن محسوب می‌شود. وقتی غده تیروئیدتان خوب عمل نکند، می‌تواند بر هر جنبه از سلامتیتان، به‌ویژه وزن، افسردگی و سطح انرژی‌تان اثر بگذارد.

10 نشانه ابتلا به مشکلات تیروئیدی

 

ازآنجاکه مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده‌اند می‌تواند به شدت موجب چاقی، بیماری‌های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناکارایی جنسی، ناباروری و علائم و مشکلات دیگر شوند، خیلی مهم است که مراقب وضعیت سلامتی خودتان باشید.

 



:: برچسب‌ها: احساس خستگی وقتی , بیماری تیروئید قلمداد , اضافه وزن ناشی از مشکل غدد , مشکل تونل کارپال ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند

چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند

 

 

بزرگ شدن سینه ها در دختران معمولاً یکی از علائم رسیدن به بلوغ محسوب میشود. معمولاً این اتفاق قبل از اولین عادات ماهیانه رخ می دهد. طی دوران بلوغ، تغییرات منظمی در سینه همه دختران ایجاد می شود.

تشخیص

با بزرگتر شدن و رشد یافتن، فرد برآمدگی ها و تغییرات دیگری را در سینه خود احساس خواهد کرد، و در طی عادت ماهیانه، سینه ها حساس تر از حالت عادی می شوند. اکثر این تغییرات، تا حدودی طبیعی است. اگر خانم ها خودشان مداوم سینه هایشان را مورد آزمایش قرار دهند، بیشتر به این تغییران عادت می کنند. زمانیکه خوب با چگونگی سینه ها آشنا شدند، راحت تر می توانند موارد غیرطبیعی و مشکلات را تشخیص دهند.

 



:: برچسب‌ها: چرا خانم ها باید بطور منظم سینه های خود را آزمایش وتست کنند , مشکل خوش خیم , حالت سینه ها , دسـت مخالف برای آزمایش سینه , پزشکتان نیز آزمایش سینه , عادت ماهیانه , حالت و چگونگی سینه ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا برای ازدواج آزمایش خون می گیرند

 آزمایش خون برای ازدواج (شرایط قبل از آزمایش، تفسیر نتایج)

 

آزمایش‌ها لازم قبل از ازدواج در ایران شامل موارد زیر است:

1-       نمونه خون (بدون نیاز به ناشتایی) برای بررسی تالاسمی مینور در مرد، وجود فاکتور سیفلیس و ویروس هپاتیت B

2-       آزمایش ادرار برای تست اعتیاد

آزمایش گروه خون برای ازدواج

رابطة بین گروه خونی و ازدواج افراد با هم سؤالی است که بسیاری از زوج‌های جوان به دنبال جواب آن هستند. اینکه آیا افراد با گروه‌های خونی مشابه می‌توانند با هم ازدواج کنند؟ و یا اینکه ازدواج با چه گروه‌های خونی مناسب‌تر است؟ در اینجا سعی می‌کنیم تا جواب این سؤالات را ارایه دهیم.

 



:: برچسب‌ها: فقط به کسانی که ازدواج فامیلی , یکی از بستگان نزدیک وی , هپاتیت ویروسی , جهت اطلاع محضر برای هر دو نفر , هموگلوبین‌های طبیعی , دوران سختی را توأم با فشارهای روحی ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم

چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم

 

آزمایش پیش از ازدواج در دسته آزمایش های عمومی هستند و نمی توانند برای ابتلا یا عدم ابتلای فرزندتان در آینده به بیماری به شما کمک کنند.با ماهیت آزمایش های ژنتیک آشنا شوید و ببینید آیا به آن نیاز دارید؟

 

اگر فکر می کنید در آزمایش های قبل از ازدواج یا بارداری تنها با انجام یک آزمایش ساده می توانید احتمال ابتلا فرزندتان به هر نوع بیماری ژنتیکی را بسنجید در اشتباهید؛ البته عجله نکنید به هیچ وجه منظورمان این نیست که این آزمایش ها بی ثمر هستند اما باید توجه داشته باشید که تصور غیر واقعی از این آزمایش ها نداشته باشیم. به صورت خیلی کلی می توانیم این آزمایش ها را به دو گروه تقسیم کنیم آزمایش هایی که ژن ها را بررسی می کنند و آزمایش هایی که کروموزم ها را بررسی می کنند و در بین مردم به کشت کروموزمی معروف هستند اما متخصصان ژنتیک آنها را کاریوتایپ (آنالیز کروموزم ها) می نامند. اما چه کسانی پیش از ازدواج به این آزمایش ها نیاز دارند؟

 



:: برچسب‌ها: چرا آزمایش ژنتیک باید انجام دهیم , بارداری بیش از حد استاندارد , هنگامی که زوجی برای آزمایش , مشکلات ژنتیکی , قصد ازدواج با دختر , دوران بارداری باید آمینوسنتز ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایشات مربوطه به ازدواج کدامند

برای آغاز یک زندگی مشترک، مسلماً چیزی جز سلامت و صحت طرفین ازدواج ملاک نیست.به همین خاطر، عروس و داماد با مراجعه به محضر از انجام پاره‌ای از آزمایشات مطلع می‌شوند. محضر دار ، زوجین را با معرفی‌نامه عکس‌دار مهرشده به آزمایشگاه مربوطه که ازمایشتات ازدواج را انجام میدهند می‌فرستد.

ازمایشات پیش از ازدواج،ازمایش زوجین

آزمایشات مربوطه به ازدواج شامل :
۱- آزمایش عدم اعتیاد از زوجین؛ اعتیاد به عنوان یک معظل اجتماعی است و تأثیرات سویی که بر ادامه طرفین ازدواج یک زندگی دارد مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
۲- بررسی بیماری سیفلیس برای زوج ؛ انجام این تست برای آقایان الزامی است.
۳- بررسی زن و مرد از نظر تالاسمی؛ تالاسمی یک نقص ژنتیکی است که به دلیل شیوع بالای آن در بین زوجین مورد توجه قرار می‌گیرد.
۴- تزریق واکسن کزاز برای خانم‌ها.
۵- گذراندن کلاس مشاوره تنظیم خانواده.

ازدواج ها چیزی در حدود 50- 60 سال پیش مثل حالا نبود و خیلی از دختر و پسرها قبل از مراسم ازدواج همدیگر را نمی دیدند ولی در این دوره زمانه مسئله خیلی فرق کرده است . دختر و پسر نه تنها قبل از ازدواج بارها و بارها با یکدیگر صحبت می کنند بلکه چند شرط هم برای جاری شدن خطبه عقد در پیش رویشان قرار دارد یکی از این پیش شرط ها انجام آزمایش های پیش از ازدواج است. این آزمایش ها می تواند خیلی از مشکلات پس از ازدواج را کاهش بدهدو مشکلات جدی در مورد سلامت فرزند اینده را تضمین میکند و اما چندین مورد از این آزمایش ها اجباری است.

برگه ی ازمایش یک ماه اعتبار دارد
آزمایش های ازدواج در نگاه اول یک عمل پر هزینه به حساب می آیند ولی با انجام این ازمایشات تا حدود زیادی خیال زوجین راحت می شود. بسیاری از زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت برای زمان عقد رسمی به محضر مراجعه نکرده اند از این آزمایشها اطلاعی ندارند و وقتی در برابر آن ها این آزمایش ها به عنوان پیش شرط قرار می گیرد کمی دچار اضطراب و نگرانی می شوند.

«محمود رحیمی پور یزدی» رئیس دفترخانه رسمی 180 تهران در رابطه با این آزمایش ها می گوید:«وقتی زوجین به دفترخانه برای تعیین زمان عقد مراجعه می کنند به آن ها یک  برگه معرفی نامه داده می شود تا با در دست داشتن آن به آزمایشگاه های مخصوص و معتبری که لیست آن ها در  همه ی دفترخانه موجود است مراجعه کنند.این آزمایش ها شامل بررسی تست  اعتیاد و تالاسمی می شود و در کنار آن تزریق واکسن کزاز برای عروس خانم ها هم انجام می شود. چنانچه مسئولان آزمایشگاه تشخیص بدهند که فرد نیاز به انجام آزمایش های دیگری را  دارد ، او را به مراکز دیگری ارجاع می دهند تا بررسی های تخصصی تر توسط ان ازمایشگاه انجام شود.این آزمایش ها از زمان صدور فقط یک ماه اعتبار دارند و در صورتی که زوجین بعد از گذشت یک ماه  از اعتبار ایت ازمایشات برای انجام عقد مراجعه کنند باید دوباره این آزمایش ها را انجام بدهند.»

تالاسمی را چگونه میتوانیم تشخیص بدهیم ؟
تالاسمی یک بیماری ارثی است و از نسلی به نسل دیگر انتقال پیدا میکند . آمارها نشان می دهد که هر 20 نفر یک نفر به تالاسمی از نوع مینور مبتلاست  و اگر 2 نفر با هم ازدواج کنند که هر 2 تالاسمی از نوع  مینور داشته باشند مشکلات زیادی برای بچه دار شدن در پیش روی آنها قرار خواهد گرفت و کودکشان در معرض ابتلا به تالاسمی ماژور خواهد بود.
«دکتر بهروز مصلحی» پزشک و پژوهشگر می گوید:«افرادی که تالاسمی از نوع مینور دارند با مشکل خاصی مواجه نیستند و ژن تالاسمی در آن ها به صورت مغلوب است .اگر دختر و پسری که هر 2 این ژن را به صورت مغلوب یا مینور دارند  و با هم ازدواج کنند چیزی حدود 25 درصد احتمال اینکه فرزندشان به تالاسمی ماژور یا غالب مبتلا شود وجود دارد. ولی در صورتی که یک فرد مبتلا به تالاسمی مینور با فردی که تالاسمی  ندارد ازدواج کند چنین مشکلی به وجود نمیاد و تنها ممکن است فرزند هم مینور شود. اما اگر فردی به تالاسمی ماژور مبتلا شود با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شود ضمن اینکه طول عمر فرد کاهش پیدا می کند و از آنجایی که تعداد نسبتا زیادی از افراد به تالاسمی مینور مبتلا هستند، غربالگری پیش از ازدواج بسیار مهم و ضروری است. اما اگر فردی دچار کم خونی و فقر آهن باشد، نتیجه آزمایش تالاسمی او با خطا همراه خواهد بود به همین دلیل قبل از انجام چنین آزمایشی باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد و در صورتی که فردی به کم خونی یا فقر آهن مبتلا باشد باید تحت درمان قرار بگیرد و بعد از درمان  خود اقدام به انجام آزمایشات تالاسمی کند. »

زدن واکسن کزاز
زدن واکسن کزاز جزو آن دسته ازواکسن هایی است که نمی توان از زیر آن در رفت . شخصی که واکسن کزاز  را نمی زند و یادآورهای آن را انجام نمی دهد با ایجاد هر زخم کوچکی بر روی بدنش باید دچار نگرانی شود.
«دکتر مصلحی» در این رابطه  می گوید:«زدن واکسن کزاز یکی از کارهای ضروری است که هر فردی باید انرا انجام بدهد و به عنوان یک کار پیشگیری کننده از بیماری ها این کار را انجام می دهند . چنانچه فردی یادآورهای این واکسن را فراموش کرده باشد و دچار یک زخم در بدنش شود باید علاوه بر زدن واکسن کزاز اقدام به زدن سرم مخصوص هم  کند که هزینه این سرم نسبتا بالاست.برای اینکه یک اقدام پیشگیری کننده از بیماری ها وجود داشته باشد ، زدن این واکسن قبل از ازدواج اجباری است.»

آزمایشات اعتیاد
بارها و بارها در مقالات متعدد از اعتیاد به عنوان یک بلای خانه مان سوز گفته شده استد. اعتیاد علاوه بر اینکه تاثیرات منفی بر روی افراد دارد باعث متلاشی شدن بنیان  گرم خانواده ها هم  خواهد شد و آثار سوء آن جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.شاید همه این ها دلیل خوبی برای اجباری شدن آزمایش بررسی اعتیاد قبل از ازدواج باشد. البته افراد معتاد هزار و یک جور راه برای خودشان ابداع می کنند تا نتیجه آزمایش خود  را منفی جلوه بدهند.
«دکتر مصلحی» می گوید:«افراد که دچار اعتیاد هستند از گذشته تا به امروز کارهای زیادی را انجام می دهند تا نتیجه آزمایشاتشان را منفی جلوه دهند .امروزه انجام تقلب در آزمایش اعتیاد تقریبا به صفر رسیده است ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که منفی بودن جواب آزمایش دلیل بر عدم اعتیاد افراد نمی تواند باشد. برخی از افرادی که به مواد  حاوی مخدر اعتیاد دارند برای مدتی اقدام به ترک  این مواد مصرفی می کنند و آزمایش شان منفی می شود در نتیجه انجام آزمایش نمی تواند تضمینی برای عدم اعتیاد فرد باشد به همین دلیل افراد باید پیش از هر چیز در مورد فرد مورد نظر خود  تحقیق کنند و کارهای لازم را برای شناخت هر چه بیشتر فرد انجام بدهند. برای اینکه کسی نتواند در انجام آزمایش اعتیاد تقلب کند در گذشته با نصب آینه در جایی که فرد نمونه ادرار را برای آزمایش اعتیاد آماده می کرد امکان تقلب را کاهش می دادند بعد از آن به دلیل تقلب هایی که انجام گرفت از یک ناظر هم برای اینکار استفاده می شد که این کار هم به دلیل غیر اخلاقی بودن خیلی کم انجام می شود و امروزه دوربین های مدار بسته جایگزین های این ناظرها هستند.کارهایی هم قبل از انجام آزمایش اعتیاد به عنوان تقلب انجام می شود که برای از بین بردن هر یک از آن ها شیوه جدیدی وجود دارد.یکی از این راه ها رقیق سازی و حجیم کردن ادرار است ، و این درحالی است که حجم ادرار در قالب استاندارد موجود آزمایشگاهی قرار نگیرد تست های اختصاصی تری بر روی ادرار  افراد برای رد تقلب انجام می شود.اگر ادرار فرد بنا بر هر دلیل مشکوک به دستکاری و تقلب باشد بر روی آن تست دیگری انجام می شود این تست خطاهای آزمایش قبلی را تا حدود 99 درصد نشان می دهد و متقلبین را رسوا می کند.به تازگی روش های دیگری هم ابداع شده اند که امکان هر گونه تقلب در این ازمایش  را غیر ممکن کرده است ، چنانچه مسئولان آزمایشگاه لازم بدانند علاوه بر انجام آزمایش ادرار ممکن است آزمایش خون هم برای متقلبین انجام بدهند .»

آزمایش ژنتیک برای همه زوجین لازم نیست
انجام آزمایش ژنتیک یکی از کارهایی است که در چند سال اخیر تبدیل به مدهای قبل از ازدواج شده است و خیلی از افراد تمایل برای انجام این قبیل آزمایش هایی دارند، البته انجام این نوع از آزمایش ها  برای زوجین اختیاری است. اما باید دید واقعا چه افرادی به انجام این  نوع آزمایش ها نیاز دارند.
«دکتر مصلحی»  می گوید:«خیلی از زوج های جوان تصور می کنند که باید پیش از ازدواجشان  حتما آزمایش ژنتیک را انجام بدهند در حالی که آزمایش ژنتیک برای همه افراد ضرورت ندارد و آن چیزی که اهمیت دارد مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است. متخصصین ژنتیک با انجام این مشاوره ها می تواند درخت ژنتیکی را طراحی کند و در صورت نیاز متخصص ژنتیک افراد را برای انجام آزمایشات ژنتیک و بررسی های بیشتر راهنمایی کنند.آزمایش ژنتیک به این معنی نیست که می توان همه ژن ها و صفات موروثی را مورد بررسی قرار داد چنین کاری تقریبا غیر ممکن است و بررسی ها  تنها در رابطه با یک بیماری خاص صورت خواهد گرفت.هدف از مشاوره و انجام آزمایش ژنتیک مشخص کردن خطر وقوع و تکرار بیماری های ارثی از نسلی به نسل دیگر است.مشاوره ژنتیک برای همه ی افراد می تواند مفید باشد ولی برای برخی از افراد ضرورتی ندارد برای مثال افرادی که تصمیم به ازدواج فامیلی دارند باید حتما این مشاوره را داشته باشند تا مشکل ژنتیکی برایشان پیش نیاید. خانم هایی که در زیر سن 18 سال یا بالای 33 سال قصد ازدواج و بارداری را دارند هم باید این مشاوره را انجام بدهند.چنانچه اختلال ژنتیکی در یکی از بستگان نزدیک یکی از زوجین یا هر دو وجود داشته باشد هم انجام این کار بسیار ضروری است.»

صداقت حرف اول را می زند
برخی اوقات مسئولان آزمایشگاه به زوجین توصیه می کنند که آزمایش سفلیس را پیش از ازدواج انجام بدهند این آزمایش در برخی موارد به ویژه در موارد مشکوک تبدیل به یک کار اجباری می شود.اما در رابطه با تست اچ. آی . وی ، آزمایش کاملا اختیاری است و برخی از زوج های جوان به صورت توافقی این آزمایش را انجام می دهند.انجام تست اچ . آی . وی اگر چه کار خوبی به نظر نمی رسد ولی نمی تواند دلیلی برای تضمین 100 در صدی عدم ابتلای افراد  باشد چرا که این ویروس وقتی وارد بدن می شود تا چندین ماه می تواند به حالت مخفی در بدن باقی بماند بدون اینکه چیزی در آزمایشات مشخص شود به چنین حالتی دوره پنجره ای می گویند.آزمایش های اچ . آی . وی می توانند فقط تنها وضعیت حدود 3 تا 6 ماه قبل افراد  را نشان بدهند و در صورت انجام رفتار های پر خطر قبل از آزمایش، مثلا یک روز قبل از آزمایش معمولا هیچ چیزی در آزمایش مشخص نمی شود و نتیجه آزمایش منفی کاذب خواهد بود پس برای اینکه خیالتان راحت شود باید به شناخت کافی از فرد برسید و تحقیقات لازم را در رابطه با پیشینه این  فرد انجام بدهید. چنانچه زوج جوان بخواهند آزمایش اچ . آی . وی  را انجام بدهند برای کاهش هزینه می توانند به کلینیک های مثلثی که زیر نظر مستقیم مراکز بهداشت و درمان  فعالیت می کنند بروند این مراکز به صورت رایگان ، بدون پرسیدن مشخصات فردی و تنها با دادن یک کد به فرد، آزمایش اچ . آی . وی و سایر آزمایش های مقاربتی را انجام می دهند.



:: برچسب‌ها: صداقت حرف اول را می زند , عروس خانم ها هم انجام می شود , زدن واکسن کزاز , استاندارد موجود آزمایشگاهی , متخصص ژنتیک , مشکل ژنتیکی , آزمایش معمولا هیچ چیزی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چرا آزمایش های قبل ازدواج را باید انجام دهیم

 

آزمایش های قبل از ازدواج را جدی بگیرید. با این آزمایش ها شاید جلوی خیلی از مشکلات آینده را بتوانید از همین الان بگیرید، یا دستکم خودتان را برای بعضی مسایل آماده کنید.

 

هزینه نیست!

آزمایش های قبل ازدواج در نگاه اول یک کار هزینه بر و وقت تلف کن و تشریفاتی به حساب می آیند اما واقعیت این است که با انجام آنها تا حدود زیادی خیال آدم راحت می شود. خیلی از زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت برای زمان عقد به محضر مراجعه نکرده اند از این آزمایشها بی خبر هستند و وقتی در برابر آن ها این آزمایش ها به عنوان پیش شرط قرار می گیرد کمی دچار اضطراب می شوند. با کارشناسان در این باره صحبت کرده ایم.

 



:: برچسب‌ها: چرا آزمایش های قبل ازدواج را باید انجام دهیم , زوج های جوان تا زمانی که برای گرفتن وقت , ایجاد هر زخم کوچکی بر روی بدنش , مسئولان آزمایشگاه , انجام آزمایش HIV , برای کاهش هزینه ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

نشانه های ویروس HIV چیست

 

 

عد از گذشت یک تا دو ماه از ورود HIV به بدن، ۴۰ تا ۹۰ درصد از افراد علائم شبه آنفولانزایی را  تجربه می‌کنند که سندرم حاد ویروسی (ARS) نامیده می‌شود.

۱۶ نشانه ویروس HIV : علائم هشدار دهنده

 

اما گاهی اوقات علائم HIV سالها پدیدار نمی‌شوند–گاهی حتی یک دهه.

در مراحل اولیه عفونت HIV، هیچ نشانه متداولی وجود ندارد و ممکن است فرد مبتلا اصلاً از وجود بیماری در خود مطلع نباشد. به همین دلیل خیلی مهم است که در مواقع خاص مخصوصاً رابطه‌جنسی محافظت‌نشده یا استفاده از داروهای درون‌وریدی حتماً آزمایش بدهید.

 



:: برچسب‌ها: نشانه های ویروس HIV چیست , مسکن‌ها و داروهای ضدغش , روند عفونت درنتیجه عفونتی , شروع یائسگی دچار آن , عفونتی دهانی است که توسط کاندیدا , شانه‌هایی از ARS و هم عفونت ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

چگونه تست hiv انجام می شود

چگونه تست hiv انجام می شود

ایـن مـقـاله شـمـا را بـا تسـت اچ آی وی، نحـوه انجام آن، مزایای آن و اینکه چه افرادی میبایست این تست را انجام دهند آشنا خواهد کرد.

تست اچ آی وی چیست؟


آشنایی با تست HIV

 

تسـتHIV آزمایـشی اسـت کـه مــعمولا بروی نمونه خون انجام میگرد تا وجود و یا عدم وجود ویروس HIV را دربدن فرد مشخص کند. بنابراین نتیجه این تست با ابتلای فرد به بیماری ایدز تفاوت داد. ممکن است فردی HIV مثبت باشد اما کماکان بدن وی علایم بالینی بیماری ایدز را بروز نداده باشد.

 



:: برچسب‌ها: چگونه تست hiv انجام می شود , گسترش عفونت به دیگران , سیستم ایمنی بدن , آزمایش نمونه خون آنتی بادیهای تولید شده , فعال بودن ویروس HIV ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

زنان برای تشخیص ناباروری چه آزمایش هایی باید انجام دهند

 

اولین اقدام پزشک در سنجش مشکل ناباروری، بررسی کامل سابقۀ پزشکی و معاینۀ زنان است که شامل مراحل زیر ش:

آزمایش و تست سینه ها : راهنمای کامل برای خانمها

  • گرفتن سابقۀ عادت‌های ماهانه
  • گرفتن سابقۀ پزشکی، بیماری‌ها و عمل‌های جراحی

 



:: برچسب‌ها: زنان برای تشخیص ناباروری چه آزمایش هایی باید انجام دهند , هنگام هیستروسکوپی با برداشتن , میزان حضور و تحرک اسپرم , توسط فولیکول‌های تخمدان , طریق آزمایش خون می‌تواند ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خیرالله

آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود

 

آزمایش اسپرم چیست؟

آزمایش اسپرم و آنچه باید درباره اش بدانید اسپرم که در حقیقت عامل باروری در تمامی پستانداران است، از ساختار بسیار پیچیده ای ساخته است. در بسیاری از افراد با توجه به تعداد اسپرم هایی که در هر قطره موجود است ئ یا عوامل دیگری از جمله نا توانی اسپرم، قادر به باروری نیستند.

آزمایش اسپرم و آنچه باید درباره اش بدانید

 

 

چنین افرادی لازم است که پس از دیدن علایم نا باروری سریعا به پزشک مراجعه کرده و آزمایش اسپرم را انجام بدهند. در زیبر به شما خواهیم گفت آزمایش اسپرم چیست.

 



:: برچسب‌ها: آزمایش اسپرم چگونه انجام می شود , نتیجه ی آزمایش منی , اسپرم ها شکلی طبیعی , حرکت رو به جلو یا شنا کردن , عفونت بیضه , پرتو درمانی بیضه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 آذر 1397 | نظرات ()